How To Repair Windshield Washer Tube Nissan Titan
Сброс/чтение ошибок подушки безопасности. Air bag (SRS) light reset / error code evaluation
После манипуляций с сиденьем или рулем у вас может загореться контрольная лампа подушек безопасности. Ниже инструкция, как с этим бороться, которую я честно свистнул. После вторых ковыряний с clock spring сброс не помог и я дополнил эту инструкцию найденным справочником ошибок подушки.
Air bag low-cal reset
Yous exercise not need to disconnect the air purse to perform this repair but if for some reason y'all practice, this is the procedure on how to reset the air bag lite without having to go to the dealer. (Tested and does piece of work!)
1. Plough the key from off to on.
2. Sentry the airbag light closely. It will stay on for a few seconds and and then every bit soon every bit it blinks off (the start of the flashing), turn the cardinal off instantly.
iii. Count to 5 (ane Mississippi, 2 Mississippi . . .)
4. Repeat steps 1-three 2 more times until you have done the wheel three times.
5. Now plow the central on and spotter the lite. Information technology volition start blinking in a different, slower manner. This is diagnostic mode. You can watch this for a piffling while, no hurry.
half dozen. Now turn the primal off again, Count to five like in step three again, and plough dorsum on. If the process worked, the airbag light will non be flashing.
Сброс ошибки подушки безопасности
Для починки сидения вам не нужно отключать подушки, но если вы все же отважились, вот процедура как сбросить индикатор подушки без поездок к дилеру (проверено, работает!)
ane. Включаем зажигание
2. Внимательно смотрим на лампочку эйрбега. Она сначала несколько секунд горит постоянно, потом тухнет на секунду, потом начинает мигать. Нам нужно поймать момент сразу после того, как она потухла (но до того, как она начала мигать) и выключить зажигание.
3. С выключенным зажиганием подождать, досчитав до v ("раз миссисипи", "два миссисипи"…) — на самом деле не менее 3 секунд 🙂
4. Повторить шаги 1-3 еще два раза так, что общее кол-во циклов вкл-выкл зажигания стало три.
v. Поворачиваем ключ на зажигание и смотрим на лампу эйрбега. Теперь она должна мигать по-другому, медленнее. Это диагностический режим. Можете насладиться этим медленным миганием, спеху нет, вы уже почти все сделали.
6. Выключаем зажигание в последний раз. Снова считаем до пяти, как мы это делали на шаге iii и включаем зажигение. Если нигде не лажанулись, лампа эйрбега не будет больше мигать.
Reading and understanding SRS error codes
If you lot accept an bodily trouble with your air bag organization, you tin can count the blinks in diagnostic style and perchance narrow downwardly the trouble.
The SRS airbag calorie-free on the driver console can be used to read SRS specific trouble codes on the GT-R without the use of a Consult-3 device.
There are two modes of performance for the SRS indicator light, the normal every day one called "User Way", and the more than advanced "Diagnosis Mode".
Normally, the automobile ever operates in Normal manner. That is to say, the light goes on for 7 seconds (if it doesn't, that'southward a error code also, or your lamp's burnt out) when the ignition is put to "ON", so ane of these things can happen:
The low-cal turns off (indicating all is OK!) and at this betoken, you cannot get in "Diagnosis Mode" (that advanced mode is only available when there's an bodily trouble lawmaking)
The indicator stays on. Which means you should take cover because it indicates an airbag has deployed or a serious malfunction is occurring.
or finally, the indicator blinks in 1/2 second pulses, indicating there are SRS fault codes to be read
If you lot did something similar change to aftermarket seats on a Premium (Us) or Canadian car, yous will lose the side airbags in the seats, and this will trigger an error lawmaking.
To read the actual malfunction code while trying to fix the result (not going to detail that part here), you have to put the vehicle in SRS "Diagnosis Style". Again, this can Just be washed if you lot take condition #three listed above.
Follow these steps to become from "User Style" to "Diagnosis Mode".
Using the starter push button, put the motorcar to "ON" mode (without starting the car. Do not press the brake pedal).
The SRS Light will light upwards for seven seconds. Equally soon as the SRS light goes off, plow the automobile off (before the quick 1/ii second error blinks announced)
Wait more than 3 seconds (count to 5!)
Exercise step #1, #2 and #3 two more times (you must do it iii times full)
Put car to "ON"
At this indicate, if everything went right, you will now exist in SRS "Diagnosis Mode". How to tell?
The SRS light will now light up for 7 seconds as usual, but and then instead of blinking, information technology will either low-cal up again for 3 seconds (A series code) or 2x i.5 seconds (B series code) before flashing a ane/2 2d mistake code and repeating again.
From that bespeak on, your car will stay in SRS "Diagnosis Mode" until yous clear all SRS error codes and turn the ignition off.
If there are still SRS error codes nowadays when you shut the automobile off, information technology will come up dorsum in "Diagnosis Mode" whenever you lot put ignition to "ON". To get dorsum to the regular "User Mode" without having to fix all the SRS errors, you must merely follow the same above steps #1 to #4 again, and the car volition revert back to "User Way".
Ok, so now you're in "Diagnosis Style" where you get the initial 7 second SRS light followed past either a 3 second blink or 2x 1.5 second blink, then glimmer codes. All the codes will repeat sequentially so you lot should note them down (eg: 3 second calorie-free, 2 blinks, 3 2d low-cal, 5 blinks, 1.five second lite, 1.5 2d low-cal, 6 blinks, etc etc) . If y'all lose count, just turn the automobile off and then dorsum to ON as it will stay in "Diagnosis Fashion"
Hither's the tabular array for the glimmer codes that come after a iii second blink:
0 blinks: Self-diagnosis effect is not deleted
1. Front LH seat belt pre-tensioner
2. Driver air purse module
3. Front RH seat belt pre-tensioner
4. N/A
5. Occupant Classification Arrangement control unit
6. Crash zone sensor
7. Air bag diagnosis sensor unit of measurement
8. Forepart passenger air bag module
ix. N/A
10. N/A
11. Front end passenger air pocketbook OFF indicator
If you've removed your OE seats with side airbags and need to check if the SRS error code is related to either passenger or driver side module, the post-obit series of glimmer codes associated with the 2x one.5 second SRS lite are the ones to look for ( #1 and #2):
Here's the table for the glimmer codes that come after 2x 1.v 2nd blink:
ane. Forepart RH side air bag module
two. Forepart LH side air bag module
three. RH satellite sensor
4. LH satellite sensor
5. RH side curtain air bag module
6. LH side drape air bag module
If you're troubleshooting an error code and think it has gone away, yous tin can turn the ignition off and back to "ON" to reread the diagnosis codes. If you happen to clear all the codes and turn the ignition Off, the automobile will AUTOMATICALLY go dorsum to "User Mode" since at that place are no more than user codes.
There is also a recall NTB07-009 on a rear KC door wire harness that tin can result in an air bag light.
VOLUNTARY RECALL CAMPAIGN 2004–2006 NISSAN TITAN REAR DOOR HARNESS
Nissan has determined that on some 2004 – 2006 model twelvemonth Titan King Cab vehicles, a defect that relates to motor vehicle condom exists.
In some afflicted vehicles, there is the possibility that the wires in the harness routed through the rear doors and into the trunk on each side of the vehicle may break due to over angle of the harness every bit the doors are opened and closed. The wires in the harness control various systems including the seat belt pretensioners, the passenger side seat belt tension sensor, and rear audio speakers.
If the wire for the seat chugalug pretensioners breaks and makes contact with a wire for the speaker, in that location is a possibility that the pretensioner may deploy and tighten the seat belt. If this happens when the chugalug is retracted, it will not be possible to employ the seat belt. If one of the wires for the seat chugalug tension sensor breaks within the passenger side harness, the passenger side front air handbag volition not deploy every bit designed in a frontal crash. Nissan is conducting a Voluntary Recall Campaign to inspect the wire harness cover for impairment and, if necessary, a new wiring harness with a new type cover will be installed and
rerouted.
Cleaved SPIRAL Cablevision:
If the steering wheel is turned with the steering linkage disconnected, it oft breaks the spiral electrical cable in the steering wheel. The symptoms include airbag low-cal on, horn & prowl control don't piece of work. This often happens during header installation due to turning the steering bicycle later disconnection of the steering shaft in the driver side wheel well area. WARNING: ATTEMPTED REPLACEMENT OF THE SPIRAL Cable MAY DETONATE THE AIR BAG IN YOUR FACE. Brand sure yous know what yous are doing before attempting replacement of the spiral cablevision.
AIR Bag сброс ошибки
1. Переключаем комп. из пользовательского режима в диагностический:
Ключ зажигания из OFF в ON, после того как лампа подушек загорится на семь секунд и погаснет, в течении 1 секунды ключ в OFF не менее чем на 3 секунды.
Сделать три раза. Повернуть ключ в положение ON. Лампа подушек будет медленно мигать. Мы находимся в диагностическом режиме.
2. Повернуть ключ в положение OFF не менее чем на одну секунду и обратно в положение ON. Диагностический режим переключится на пользовательский, результат самодиагностики стирается, если неисправность была устранена.
3. Если неисправность не была устранена до этой процедуры, то переход из диагностического режима в пользовательский делаем в ручную так как в п.1.
Как сбросить ошибку подушки безопасности
После включения зажигания и запуска двигателя на приборной панели автомобиля зажигается много различных лампочек – контрольных, информационных и т. п. Это нормальное явление. Система проводит самодиагностику и сигнализирует об исправности, в том числе защитного комплекта оборудования. Но если лампочка подушки безопасности продолжает мигать и спустя несколько минут после запуска двигателя, то требуется принять определенные меры.
Возможные причины поломки
Как показывает практика эксплуатации современных автомобилей, оснащенных элементами активной и пассивной защиты водителя и пассажиров, существует три основные причины, по которым загорается индикатор:
- При дорожно-транспортном происшествии. После столкновения, если в машине сработали подушки безопасности, то причина загорания контрольной лампочки очевидна: защитная система выполнила свою функцию, о чем и сигнализирует. Вполне возможно, что после незначительного столкновения подушка не сработала, но на приборной панели загорелся индикатор, что может свидетельствовать о повреждении датчика. В такой ситуации единственно верное решение – обратиться в сервисный центр (желательно к заводскому дилеру) для выявления причины неисправности и ее устранения.
- Неисправность контактов датчиков. В процессе повседневной эксплуатации автомобиля могут перегореть или окислиться контакты, расположенные на блоках подушек. Как результат, на приборной панели будет мигать сигнал. Он может периодически появляться и гаснуть. Решение проблемы – поиск неисправности и замена вышедших из строя деталей, элементов системы.
- Установка дополнительного оборудования. Зачастую именно после работы с электропроводкой или электрооборудованием владельцы автомобилей получают на приборной панели такую ошибку.
Пошаговая инструкция
Если владелец транспортного средства убежден, что автомобиль ни в какое дорожно-транспортное происшествие не попадал, и все датчики, контакты находятся в исправном состоянии, то скорее всего произошел какой-то небольшой сбой в электронном блоке управления (ЭБУ). Следовательно, проблему можно устранить самостоятельно, нет нужды обращаться в сервисный центр. Главное – разобраться с порядком действий и четко, пошагово выполнить следующие действия:
- Вставить ключ в замок зажигания.
- Нажать на педаль тормоза и удерживать ее в таком положении в течение всего времени проведения операции по сбросу ошибки.
- Повернуть ключ зажигания во второе положение. При этом должны загореться все лампочки на приборной панели, часть из них постепенно погаснет. Необходимо дождаться, когда перестанет гореть именно значок подушки безопасности.
- Как только индикатор погаснет, не позднее 1 секунды необходимо включить зажигание, подождать three секунды и выключить двигатель. Всю процедуру необходимо повторить трижды, четко выдерживая короткие временные рамки.
- Вновь включить зажигание и внимательно присмотреться к поведению лампы. Поскольку, если все было выполнено правильно, она должна мигать медленнее, что означает переход системы в диагностический режим. Следовательно, проблема устранена. Осталось только убедиться в этом.
- Выключить зажигание, подождать не менее 5 секунд и снова повернуть ключ во ii-е положение. Лампа должна потухнуть.
Таким образом, если все делать согласно указанному алгоритму, то сбросить ошибку подушки безопасности абсолютно несложно без визита к сервисным специалистам.
Source: https://programka.com.ua/dokument/ustroystvo/kak-sbrosit-oshibku-airbag-nissan
Posted by: mccannparily.blogspot.com
0 Response to "How To Repair Windshield Washer Tube Nissan Titan"
Post a Comment